Powered By Blogger

Wednesday 24 September 2014

Rela

Entah papetah soalan tadi.

Haah wei, dia tanya adakah anda minat usrah? Dah tentulah aku tak minat benda benda usrah ni..

Aku hanya mampu diam. Tak tahu perlu cakap apa. Or maybe aku memang patut diam waktu tu, shouldnt questioning whys .

Usrah.
Apa pandangan kau tentang usrah?
Jujur, aku rasa tenang dengan usrah.
Sebab aku selalu mengimpikan nak ada usrah.
Kau tahu?
Orang yang selalu bagi pengisian pun perlu kan pengisian, just the way dia dapat pengisian tu.

Pernah conduct usrah since form 3.
Tapi jadi ahli usrah only for 2 years or less.
Sedih kut.
Macam mana tu?
Kurang pengisian, tapi boleh bagi banyak pengisian kat orang lain.
Eh banyak ke?
Entahlah, no wonder lah tak walk the talk.
Kadang follow up ahli usrah kemain istiqomah, tapi mutabaah amal sendiri, mashaAllah... terbiar.

Di sini, aku relakan diri untuk ditarbiyah.
Moga Allah buka hati aku untuk terus menerus terima tarbiyah di bumi barakah ini.

Di sini lahirnya sebuah cinta- dakwah tarbiyah.

Apa erti hidup kalau tak beri manfaat pada agama?

Apa erti hidup kalau mengejar redha ilahi nafsi nafsi?

There so much more to the life than what youre feeling now.. -Hunter Hayes

No comments:

Post a Comment