Powered By Blogger

Friday 26 September 2014

2350

Mie..

Hm?

Kadang kan aku rasa dah cantik dah aku move on, tetibe macam rasa nak patah balik.

Tajdid niat. Ingat balik hadaf utama kita.

Klise.

Kau ada masalah ngan klise? Kau pun klise juga kalau macam tu. Terima edvais yang sama tapi still tak berubah.

Entahlah. Aku rasa aku duduk sini, syaitannya Allah hantar kat aku pangkat jeneral kut.

Char, kadang tu kita yang tertewas dengan godaan hawa nafsu, tapi kita salahkan tipu daya syaitan.

Haah, kan. Sesungguhnya tipu daya syaitan itu lemah.

Bila kita terasa tipu daya syaitan tu lagi kuat, sampai kita tertewas dalam menahan diri dari berbuat maksiat, itu petanda kita makin jauh dari Dia.

Yup, sebab Dia sumber kekuatan kita.

Rightio. Sampai bila nak jadi lemah, kan?

Tapi, entahlah, aku rasa sendiri. I mean, macam keseorangan. Kut.

Rilekslah, Char. Aku kan ada? Paling penting, Dia kan selalu ada dengan kita.

Aku tahu. Tapi yang aku risaukan sekarang ni diri aku. Dimanakah Dia di dalam hatiku?

Jaga hubungan dengan Dia. Through solat, doa, baca Quran, zikir. Ingat Dia selalu, nescaya Dia akan ingat kat kita.

By the way kan Mie, aku tengok orang kat sini, sibuk nak orang lain ingat nama diorang. Erm. If you know what i mean..

Eleh kau pun sama kan? Cuma malu je nak buat camtu. Cakap jelah. Hekeleh.

Hehe..tapi aku macam lagi selesa orang tak kenal, or tak tahu nama aku, dan aku selesa duduk dengan orang yang tak femes. Hati rasa macam lapang bila tak busy sangat dengan manusia.

Aku faham. Tapi jangan lupa. Kat sini kena pandai bergaul dengan orang. Kata nak berpersatuan. Luls..

Memang lah, tapi introvert cam aku ni, kau faham faham lah. Aku takut nak ada kawan baik kat sini, entahlah, aku macam dah kurang percaya sikit kat orang lain in real life ni.

Char..

Hm?

Hope for the best, prepare for the worst.

Heh. Senyum.

No comments:

Post a Comment