Powered By Blogger

Friday 28 November 2014

2316

Hai here and there.
Sihat semua?
Tetibe rasa nak berinteraksi dengan insan di depan skrin.

Typing sambil ditemani parody terima kasih kat soundcloud.
Serius sedap suara dia.
Bergetar jantung aku dengar.
K over sangat pula.

Char kau okay ke?

Kenapa Mie?

Takdelah, aku tengok macam makin lagho je. Kau okay ke?

Heh. Kau nak perlu aku kepe ni?

Eh takdelah. Bukan perli. Tapi kau tetibe melagho ni mcam nak escape dari something. Kan biasanya macam tu?

Hm. You got me.

So? Kenapa? Tel me..

Entahlah. Sejak One Day Tea House tu aku macam dah lembik sikit lah. Lelagi aku dah lama tak contact ngan dia. Hm. Biasa kalau aku miserable sangat aku contact dia, terus okay. Nak berjalan, dah berjalan dah. Tapi awal awal tu je rasa okay, at the end, teruk je aku rasa.

Sampai bila kita nak salahkan situasi? Sampai bila nak salahkan bi'ah?

Aku bukan nak salahkan. Tapi sedikit sebanyak mempengaruhi juga. Tak ke?

Aku pun tak nafikan persekitaran boleh membentuk kita. Tapi siapa yang membentuk persekitaran ni kalau bukan kita? Kau faham kan?

Hm.

Jaga hubungan dengan Allah. Semua ni mesti relate dengan hubungan kita dengan Dia. Memang kalau something wrong somewhere tu start dari situlah. Amal ibadah kita. Solat. Tadarus. Puasa. Sedekah. Baca bahan ilmiah. Dengar input ilmiah. Zikir.

Patutlah rasa macam tak cukup vitamin. Patutlah rasa macam selalu hambar. Hm.

Kan? So, kau sendiri tahu nak buat apa lepas ni. Ingat. Ilmu itu milik Allah. Kalau nakkan ilmu, kena minta dekat Dia. Tak malu ke meminta kepada Dia, dalam masa yang sama hubungan kita dengan Dia tak terjaga?

Makan dalam tu weh. Tapi betul gak tu. Hamasah nak menuntut ilmu tu macam makin menurun lately.

Ini namanya hikmah di sebalik futur. Tak sedar sedar lagi?

Okay okay, fine. Thanks Mie. Hihi.

Ohye, hubungan dengan manusia pun kena jaga.

Hmm...

Muka tu senyum sikit, jangan nak cemberut sangat.

Hmm...

Apa hmm hmm?

Yelah. Aku dengar lah. Hekeleh. Syukron ya habibty.

No comments:

Post a Comment