Powered By Blogger

Thursday 1 January 2015

2232

Mie.

Char.

Pening lah. Banyak masalah. Hm.

Sabarlah. Bukan namanya hidup kalau takde masalah.

Cakap senanglah. Aku stress gila kut.

Semua orang ada masalah weh. Aku ada, kau ada, dia ada. Based on macam mana kau handle masalah tu je sebenarnya.

Itulah masalah aku. Tak pandai nak handle masalah.

Apa kau. Dah 2015 ni tak reti handle masalah lagi. Heh.

Weh tak baik.

Okey. Camni. Benda ni kau tak perlu nak terus buat sampai perfect. Sikit sikit. Gradually. Istiqomah.

Tapi aku ni. Tengah mendaki la ni, step by step. Tapi asyik tersungkur je. Macam mana?

Yeke mendaki? Bukan statik ke dari tadi?

Wehh jahat lah. Bagilah semangat sikit.

Aku tengah bagilah ni. Kau tu yang manja sangat. Cuba tough sikit.

Serius ah. Aku ni manja ke? Ramai orang cakap aku camtu. Asal describe aku je manja. Lol.

Haah. Manja sangat. Lembik. Selalu futur. Tarbiyah bukan untuk orang manja. Dengar tu.

Tahulah. Sebab tulah nak tarbiyah diri ni jadi tak manja. Hm. Sebab manja lah perlukan tarbiyah. Tak ke?

Hm. Betul. Tarbiyah diri dan orang lain. This word. Rasa berat pula tetibe.

Lepas tu, macam mana eh nak berenti rajin sangat online ni? Stress berganda kut.

Kau ni semua stress. Chill ah. Buang perkataan stress tu. Ha. Tu first thing first.

No comments:

Post a Comment