Powered By Blogger

Thursday 1 January 2015

Truth hours

Perasaan time tengah typing ni bercampur baur.
Tak tahu nak ketawa ke menangis.
Last last, terdiam tanpa bicara.
Sedih sebab tak mampu nak berlaku jujur dengan diri sendiri.
Tak mampu nak ketawa dengan orang lain bila diorang tengah happy.
Tak mampu nak bersedih sekali dengan orang yang tengah sedih.
Susah nak gelak bila orang buat kelakar.
Tak mampu nak puaskan hati orang lain dengan respon aku yang jujur sangat ni.
Bila cuba nak masuk dengan orang,
Diri sendiri jadi penat, letih.
Rasa nak menjerit pun ada, asal fake sangat kau ni shera.
Orang yang kenal aku kat dunia ni, dunia alam maya, mungkin fikir aku ni..entahlah. 5 minit jugalah nak completekan ayat ni.
Aku tak tahu apa yang orang fikir tentang aku.
Sebaiknya kalau boleh, tak usahlah fikir pasal aku.
Jangan susah susahkan diri, nak kenal aku, nak tahu aku, nak faham aku.
Sebab memang orang takkan pernah faham dengan aku.
Aku pun tak faham dengan diri sendiri inikan pula orang lain.
Dengan perangai aku yang cepat berubah ubah.
Kekadang aku rasa aku ni sebenarnya macam ni macam ni,
Lepas je aku fikir macam tu, mesti perangai aku berubah.
Tak sama dengan apa yang aku fikir.
Tak sama dengan apa yang aku rasa.
Fikir pasal diri sendiri pun dah cukup untuk buat aku pening.
Bila aku rasa aku ni lebih pandai menulis dari bercakap,
Aku takde idea untuk menulis, dan aku jadi selalu nak bercakap.
Bila berlaku sebaliknya,
Aku banyak menulis lah kut, terus jadi pendiam.
Ini mata aku ni dah kenapa.
Oh playlist lagu hunter hayes. Patutlah.
Nak wasep dengan dia.
Tapi semua kata kata tersekat dalam hati je.
Nak bercakap dengan dia, last last aku bercakap sengsorang dalam hati.
Aku tak tahu bila aku nak berani tegur kau.
Kau takde buat salah apa pun.
Memang aku yang start dulu. Im so sorry.
Aku selalu teringat dia kata, lain kali kalau takde benda nak cakap, jangan cakap.
Aku faham, kalau takde benda penting takyah contact.
Gaya macam ajnabi je. Heh.
Tapi bukan ke benda yang kita wasep selama ni benda yang tak penting? Haha.
Perangai aku, kalau aku dah sayang dengan orang tu, memang aku akan menangkan dia, dalam apa jua jenis situasi.
Memang aku akan jaga hati aku sendiri, so that aku takkan terasa dengan dia.
Benda buruk pasal dia pun aku boleh husnuzhon lagi.
Nak ceritanya tu, memang sakit jugalah buat semua ni.
Aku bukan tak tahu kesannya apa, aku tahu, dan dah lama bersedia.
Cuma kadang tu, hebat mana pun persediaan, kalau Tuhan dah nak uji, bergoncang jugalah iman dalam hati ni.
I really value my friendship.
Memang stail aku berkawan dengan orang, kena aku yang approach dulu.
Kalau kau baca novel islamik, kan biasa ada watak yang hulurkan tangan sakam persahabatan semua tu, ibaratnya aku yang itu.
Sebab aku jarang ada orang nak hulurkan salam persahabatan dulu dengan aku.
Dan kalau ada sekalipun, aku tak sambut huluran tu.
Kan aku dah kata aku sangat appreciate persahabatan ni.
So, kalau aku terpaksa berkawan dengan kau, aku tak sanggup nak berkorban untuk kau.
Aku setuju sangat kalau orang kata cinta itu pengorbanan.
Sebab cinta lebih kat ilmu, kita berkorban, berjauhan dengan keluarga, even masih tak percaya dengan diri sendiri untuk berdikari.
Aku ni anak manja, kau kena faham. Haha.
Dah sampai sini baru terfikir, aku cerita pasal apa ni?
I have a great passion in writing.
Bukan sedikit aku jatuh kali dengan penulisan.
Berkali kali dah rasanya.
Seringkali jatuh cinta dengan tulisan dengan orangnya sekali.
Tu bahaya sikit.
Aku minat dengan penulisan yang rare, boleh kata indie jugalah.
Anak muda mana suka tulisan skema, weh.
Tapi kalau ilmiah tu haruskah skema, mudah nak faham nanti.
Minat sangat dengan blog.
Dan ask,fm.
Kenapa askfm?
Sebab ini ruangan orang untuk tulis apa yang dia suka.
Kalau twitter, fb, banyak sangat ayat kopipes.
Aku paling lah anti gejala kopipasta ni.
Based on penulisan, aku judge cara penulis tu berfikir dan stail dia.
Judge, approach, ask, evaluate.
Ada certain certain penulis yang mendapat tempat dalam hati aku.
Yang selalu ada idea yang sama macam aku.
Yang mampu tulis apa yang aku tak mampu nak express through words.
Dan aku seek advices from them.

Nak tahu tak, bila melibatkan perasaan ni benda tu jadi makin berat?
Nak luah tak terluah.
Nak pendam tak tertahan.
Sampai masanya aku akan delete juga entri ni.
Dengan blog ni sekali.
Sebab mungkin suatu hari nanti blogger ini pun akan didelete dari dunia ni.

2138hrs
25122014
Mafraq
Jordan

No comments:

Post a Comment