Powered By Blogger

Sunday 7 January 2018

2216

Masyaallah.. almost 3 years aku tinggalkan blog ni haha.

Tetibe je rasa nak menulis balik, saja saja. Sebab nak read my own thoughts. Kadang kan, berfikir ni menyesakkan dan tidak jelas. Jadi, kena luahkan semua benda tu dalam kertas atau ruangan macam ni. Baru nampak dan boleh menjadi lebih rasional.

Bila fikir balik kenapa aku tak menulis, ada banyak sebab sebenarnya. Boleh jadi sebab takde apa yang menarik berlaku dalam hidup aku sepanjang ni, jadi aku berhenti menulis. Boleh jadi jugak aku rasa insecure dengan blogger blogger yang hebat kat luar sana, aku rasa cam cikai gila tulisan aku ni takde sape baca so buat apa aku terus menulis? Kenapa entah waktu tu aku sibuk nak compare diri aku dengan blogger lain. Diorang, diorang lah. Aku, aku. Kita ada different stories to tell to them, why would you compare?

Sebab lain kenapa tak menulis, mungkin nak larikan diri dari certain orang yang sangat rapat dengan tulisan sebelum ni. Writing brings memories too, so I decided to leave it because I don't wanna remember whatever happened in the past. Biar lah, benda dah lalu. Buat apa nak ungkit lagi?

So.. here i am. Kembali setelah tiga tahun. Abaikan sebab sebab yang kat atas ni sebab dah takde gunanya sekarang haha. Rasa nak let out my thoughts, itu je.

Writing used to be my remedy, and still is.

MJ

No comments:

Post a Comment