Powered By Blogger

Friday 17 October 2014

Hawlawiyat

Furqan, salah ke aku suka kat dia? Aku dah bagitahu dengan mak dia dah pasal perasaan aku. Semua benda aku luah kat mak dia. Sekali sekala je aku keep in touch dengan dia.

Hm. Perasaan suka kau tu tak salah. Siapalah kita nak menafikan fitrah suka menyukai ni. Tapi kau kena pandai kawal lah. Sekali sekala tu betul ke?

Err..betul lah.

Aku tengok tweets kau lately semacam je.

Mana ada aku mention nama dia. Ish.. kau ni.

Unmention pun orang boleh faham Azfar. Kau tu obvious sangat, aku tengok dia relax je. Dalam hati, aku tak boleh tebak lah. Haha.

Salah ke kalau aku contact dia? Hm?

Tak salah. Tapi jangan selalu. Aku tahu kau sayang dia. Kalau sebelum nikah dah selalu contact, dah selalu sweet sweet, apa yang tinggal lepas nikah nanti?

Hm betul juga cakap kau.

Kan. Nanti lepas nikah kemanisan tu dah hilang. Sebelum menikah lagi kemanisan tu dah hilang sebenarnya.

Kemanisan apa lagi? Halawiyat?

Kemanisan beribadah, sahabat. Bila hati kau dah sibuk ingat dia, masih tersisakah ruang untuk mengingati Dia? Kalau betul cinta, jangan bawa ke neraka, mesti pasang niat untuk bersama sampai ke syurga.

Ceh, Furqan. Kau cakap macam ada pengalaman je..

Heh. Bidadari aku heartless sikit. Kalau aku tak contact, jangan mimpilah dia nak contact aku tetibe.

Eleh, kau kalau contact pun cakap pasal apa benda jelah korang bincang, masalah persatuan, pesanan asatizah, yelah korang kan rapat ngan asatizah.

Jaga hati. Masing masing sedang menjaga hati.

By the way, Furqan, serius? Aku terdengar dari Ustaz Afif...

Haish..suka eavedropping budak ni..

Hehe. Sorry..

Insyaallah. Kalau ada jodoh, ada lah.

Sahabat aku ni setia betul. Dekat 13 tahun juga kan?

Akh Zul suruh hantar proposal sebelum soifi, sebab takut orang lain ambil tender tu.

Tukar topik letu.

Azfar....

Ai ai sir.

No comments:

Post a Comment