Powered By Blogger

Friday 7 November 2014

1428

I should go to the reception, right after apa yang aku tahu, berjaya gagalkan aku nak merasa nasi minyak senior. Cis.

Nak jujur ke taknak?
Okay.

Fake.
Ada beza menjadi fake dengan anon.
Kalau fake, dia lelaki tapi mengaku dia perempuan.
Ataupun, dia sebenarnya lain, tapi dia mengaku jadi lain.
Itu fake.
Pengakuan dia lain dari realiti dia.

Anon pula.
Orang tatau dia siapa or apa.
Dia tak bagitahu orang dia siapa atau apa.
Dia boleh jadi macam lelaki, dan boleh jadi macam perempuan.
Tidak diketahui. Majhul.

Okay, apa masalahnya?
Masalahnya kat sini, bila dia mula libatkan dengan orang lain.
Yes. Dia libatkan dengan orang yang no fake no anon.
Tamvah tambah lagi, kau rapat pula dengan orang tu.
Masalah lain, bila tingkah laku dia mengiyakan tanggapan orang terhadap dia,.
Kamon, kita hidup kat dunia realiti.
And thats it, ini social life, bukan realiti.
So, tak pelik ada orang orang macam ni.
Mereka ada sebab mereka sendiri.

Yang aku tak faham : Kenapa sibuk nak tahu?
Kenapa?
Apa kaitanyya?
Takde kaitan kan?
So, lupakan boleh?
Yes, lupakan.
Buat macam takde apa yang jadi.

Aku insyaallah okay.
But you know, kalau melibatkan orang yang aku sayang, its hard to be okay.
Susah nak pretend like nothing happened.

Aku taknak benci kau.
Aku tahu kau sengaja buat aku marah, dan benci kau.
Aku asyik persoalkan kenapa kita boleh berjumpa.
Macam mana boleh jadi semua ni.
Aku tahu aku tak layak persoalkan semua ni.
Tapi, bukan ke lebih baik, kalau kita tak pernah berjumpa.
At least, aku tak perlu tahu semua ni.
Aku tak terlibat.
Aku takde kaitan.

Just..macam mana boleh jadi macam ni?

Didnt i just say i will be okay?

Aku risau kat dia.
Aku benci sebab orang macam kau ni sakitkan dia.
Aku sakit bila orang yang aku sayang sakit.
Bila aku tahu dia sakit, aku boleh sampai terlupa tentang sakit aku.
Too much sakit, huh?

No comments:

Post a Comment